Bootcamp fitness

Bootcamp fitness är en säker, resultatinriktad, rolig och funktionell träning i grupp på stranden som passar alla. Du tränar efter dina egna förutsättningar och hur trött du blir är helt upp dig själv att reglera.

Passen ser olika ut, men innebär alltid kombinationer av konditionsträning, funktionell styrke- och rörlighetsträning för hela kroppen. Det är ofta hopp eller spring i olika former men för de som av olika skäl inte ska/bör springa eller hoppa går det alltid att göra andra övningar eller helt enkelt utesluta vissa övningar.

Tider: måndagar, onsdagar och fredagar 09.30 (Slow Down)

Core/ (mamma):

Core/ (mamma) är den form av träning där fokus ligger på att träna mage, rygg, rumpa och lår. Passet innebär lite hopp men inget spring. Detta pass riktar sig främst för mammor, såväl nyblivna som de med äldre barn samt de med lite träningsvana eller behov av att stärka core och arbeta med sin kroppshållning. Självklart är alla välkomna på passet, såväl män som kvinnor, oavsett om man fött barn eller inte. Alla har ett behov av att stärka core muskulaturen.

Detta är ett pass där de med lite träningsvana kommer att utvecklas mest.

Tider: Tisdagar och torsdagar 09.30 (Slow Down)

Hell-hour:

Hell Hour är vår tuffaste träningsform och enbart för personer med god träningsvana och tufft psyke. Här testas gränsen för vad du tror är möjligt.

Hell Hour är inte gruppträning för alla, utan något man söker sig till för att testa sitt psyke, stärka sin kämparanda, skapa bättre motivation och energi samt ett bättre självförtroende. Träningspasset är uppbyggd av funktionella övningar i mkt högt tempo och minimalt med vila. En hel del kondition är inbyggt i passet.

Vi kämpar med oss själva för att orka hela passet igenom men gruppens dynamik ser till att vi alla klarar oss igenom och nås av insikten om att det går att flytta gränserna för vad vi trott var möjliga.

Tid: Onsdagar 16.30 (Slow Down)

Bootcamp – 3 klasser